PREZENTACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH oraz DZIEŃ SPORTU SZKOLNEGO

30 maja uczniowie klasy drugiej gimnazjum zaprezentowali projekty edukacyjne (przygotowywane od kilku miesięcy pod opieką nauczycieli), które łączyło wspólne hasło: „Moje pasje i zainteresowania”.

Pierwszy projekt był poświęcony fotografii. Uczniowie przedstawili prezentacje poświęcone historii fotografii (m.in. pierwszych zdjęć wykonanych z lotu ptaka, Ziemi, Księżyca), historii zwiedzonego zakładu fotograficznego, aparatów fotograficznych, sposobów wywoływania zdjęć. Bardzo przydatną poradą były opracowane zasady wykonania przemyślanego i ciekawego zdjęcia. Uczestnicy projektu zaprezentowali też fotografie osobiście wykonane podczas wycieczki do Krakowa oraz w okolicach miejsca zamieszkania.

Publiczność wybrała jedno zwycięskie zdjęcie, a wśród głosujących wylosowano nagrodę („Bon na zakupy w szkolnym sklepiku”).

Jako drudzy wystąpili chłopcy interesujący się muzyką klasyczną, którzy przedstawili prezentację na temat twórczości Fryderyka Chopina, Ludwika van Beethovena i Wolfganga Amadeusza Mozarta. Publiczność mogła poznać ciekawe fakty z życia kompozytorów oraz wysłuchać fragmentów ich dzieł. Dużym zainteresowaniem cieszył się konkurs polegający na zadawaniu pytań dotyczących prezentowanych informacji, w którym odpowiadający otrzymywali „słodkie nagrody”.

Trzecia grupa była odpowiedzialna za ukwiecenie szkolnego korytarza. Uczennice nie tylko zasadziły różne gatunki kwiatów doniczkowych, ale też przedstawiły informacje na temat ich pielęgnacji.

Ciekawym motywem ich wystąpienia było zaprezentowanie wiadomości na temat zawodu florystyki, zasad układania kwiatów, symboliki kolorów oraz liczebności kwiatów w bukietach. Publiczność mogła więc podziwiać różne gatunki kwiatów nie tylko na prezentacji czy w opracowanym albumie, ale przede wszystkim „na żywo” na szkolnym korytarzu.

Kolejna grupa zaprezentowała swe literackie zainteresowania, które dotyczyły utworów reprezentujących gatunki tragiczne i komiczne. Na początku uczniowie przedstawili historię powstania teatru, jego usytuowania, wyglądu aktorów, budowy  utworów dramatycznych, wprowadzania kolejnych postaci oraz terapeutycznej „mocy” przedstawień. Przypomnieli też biografie W. Szekspira oraz A. Fredry i okoliczności powstania ich najbardziej znanych dzieł, czyli „Romea i Julii” oraz „Zemsty”. Następnie gimnazjaliści zaprezentowali wybrane fragmenty z omówionych sztuk, w których wykorzystali przygotowane stroje i rekwizyty. W formie pantomimy odtworzyli tragiczne losy, czyli śmierć Romea i Julii, a także Tybalta i Parysa, natomiast w formie inscenizacji – scenę dyktowania listu Dyndalskiemu przez Cześnika oraz pisania testamentu przez Papkina.

Ostatni projekt był poświęcony zainteresowaniu sportem. W bardzo żywiołowym programie z towarzyszeniem muzyki chłopcy zaprezentowali układy choreograficzne poświęcone licznym dyscyplinom sportu (m.in. piłka koszykowa, badminton, rugby, ping pong, ćwiczenia gimnastyczne, gra w szachy). Publiczności szczególnie podobał się pokaz żonglowania piłką nożną, w którym „w roli piłki” wystąpił uczeń oraz chodzenie na rękach i żonglowanie piłeczkami. Znakomitym podsumowaniem występu było „pożegnanie się z publicznością” w rytm „We Are the Champions”.

Tego dnia w szkole obchodzony był także Dzień Sportu Szkolnego.

Młodsi uczniowie (z klas 4, 5, 6) celebrowali to święto w formie gier i zabaw rekreacyjno – sportowych oraz odtańczenia tańca belgijskiego. Natomiast starsi – z klasy 7 i II gim.  rywalizowali w Turnieju Palanta o Puchar Przechodni Dyrektora Szkoły. Zaszczytny tytuł zwycięzcy, dyplom i puchar wywalczyli uczniowie drugiej klasy gimnazjalnej.

Wszyscy uczestnicy otrzymali także słodką „niespodziankę” ufundowaną przez SU „Feniks”.

Dziękujemy Pani Dyrektor za umożliwienie nam tak niecodziennego świętowania Dnia Dziecka oraz wszystkim Nauczycielom, którzy  przygotowali rozgrywki sportowe, gry, zabawy, tańce oraz sprawowali nad nami opiekę.