Góry Świętokrzyskie i Ojcowski Park Narodowy- wycieczki na zakończenie roku szkolnego

16.06.2021 r. odbyła się  wycieczka w Góry Świętokrzyskie.

Pierwszym punktem naszej wyprawy są Kurozwęki.

Według tradycji założycielem Kurozwęk był czeski rycerz o imieniu Poraj – brat Św. Wojciecha. Największą atrakcją Kurozwęk jest okazały pałac, a dawny zamek. My podziwiamy go tylko z zewnątrz. Następnie odbywamy safari – jedziemy obserwować osobliwą hodowlę bizonów amerykańskich, mini Zoo. W słynnym labiryncie bukowym  – bawimy się w grę terenową.

Po południu zdobywamy najniższy szczyt z Korony Gór Polski – Łysicę  (614 m n.p.m.) w pięknie położonych Górach Świętokrzyskich. Wejście na Łysicę  rozpoczynamy  we wsi  Święta Katarzyna. Po drodze mijamy Klasztor Sióstr Bernardynek oraz źródełko Św. Franciszka, którego woda podobno ma właściwości lecznicze. Za źródełkiem pniemy się w górę po drewnianych kładkach, które są sporym ułatwieniem, by pokonać tę trasę. Mimo to, trzeba zachować ostrożność, gdyż mokre drewno bywa śliskie.

Wejście na Łysicę zajmuje ok. godziny. Na górze oglądamy gołoborza, słuchamy legend, robimy zdjęcia i udajemy się w drogę powrotną, bacznie obserwując przyrodę.

Gołoborze

Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Wycieczka dostarczyła nam mnóstwo nowych wrażeń i pozytywnych emocji.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wycieczki.

Uczestnicy wycieczki – klasa 8,7 i 6.

Dnia 18 czerwca 2021 r. odbyła się wycieczka do Ojcowa.

Ojcowski Park Narodowy pozwolił nam spędzić miło dzień w dolinie Prądnika. Znajduje się tutaj bardzo dużo ciekawych miejsc, które warto zobaczyć. Szlaki nie są wymagające, a otaczająca przyroda pozwoliła nam aktywnie odpocząć.

Naszą wędrówkę w towarzystwie przewodnika rozpoczęliśmy od obejrzenie Pieskowej Skały i Maczugi Herkulesa. Po drodze podziwialiśmy różne formy krasowe, a nawet skamieniałe amonity. Spragnieni mogli zaczerpnąć wody ze „źródełka miłości”.

Uczestnicy wycieczki, w tle Maczuga Herkulesa

Następnie Przez Bramę Krakowską powędrowaliśmy do Jaskini Łokietka.  Przewodnik oprowadzał nas po komnatach,  w których Władysław Łokietek ukrywał się przed Wacławem. Poznaliśmy także legendę  o tajemniczej pajęczynie, która króla uratowała. Dodatkową atrakcją tej jaskini są nietoperze, ale niestety na nie nie  trafiliśmy.

Brama Krakowska
Jaskinia Łokietka

Dzięki tej wyciecze wzbogaciliśmy swoją wiedzę historyczną. Poznaliśmy także wiele ciekawych informacji na temat obiektów przyrodniczych, które będą wykorzystywane na lekcjach biologii i geografii.

Ojcowski Park Narodowy to wspaniałe miejsce na spacer i wyjazd na jednodniową wycieczkę. Nie wszystkie miejsca jeszcze odkryliśmy, dlatego zapewne tam wrócimy.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wycieczki.

Uczestnicy wycieczki – klasa 4, 5 i 6.